Як влаштовані розмовні клуби з англійської та чому вони справді ефективні

Розбираємо 6 міфів про speaking clubs на прикладі курсу «Літній Розмовний Інтенсив з носіями мови» у мережі Green Country.

Це не зовсім так. Звісно, для зняття розмовних бар’єрів і тренування говоріння розмовна практика є надзвичайно важливою. Але без вивчення граматичних структур та поповнення лексичних запасів ваше мовлення сприйматиметься приблизно так: «Я хотіти їсти той гаряча булка, будь ласка». Тому якщо хочете дійсно володіти мовою, а не пояснювати на пальцях, — потрібно приділяти увагу всім аспектам мови: граматика, лексика, фонетика (вимова), читання, письмо, говоріння та сприйняття на слух.

Чому ж тоді такими популярними є різноманітні спікін-клаби? Річ у тім, що саме розвитком навички говоріння чомусь найбільше нехтують у шкільних програмах. Чи то годин недостатньо (тренування говоріння справді займає більше часу, ніж читання тексту або виконання письмової вправи), чи методика застаріла (більшість шкіл досі використовують перекладний метод навчання, який більше фокусується на паралелях з рідною мовою, ніж на тренуванні англійської). Тому більшість школярів вміють виконувати вправи та читати і перекладати тексти, але, на жаль, не говорити.

Мета літнього розмовного інтенсиву в Green Country — зняття мовних бар’єрів, тренування навичок говоріння та сприйняття на слух, демонстрація «практичного застосування» мови в житті. Це забезпечується завдяки заняттям з носіями мови — викладачами, які не володіють українською, а тому не зможуть перекладати незрозумілі слова чи конструкції, як шкільний викладач. Створюється ефект міні-занурення в англомовне середовище: діти змушені 4 рази на тиждень по 1,5 години спілкуватися англійською з викладачем та один з одним — це прекрасна можливість активувати всі набуті під час навчального року знання та здивувати однокласників у вересні.

Захід, на який можна потрапити та поспілкуватися англійською про будь що, доцільно називати, швидше, розмовним клубом, а не курсом, бо в такому клубі викладач і справді виконує роль «ресурсу»: ось я, хочеш — розмовляй зі мною, не хочеш — не треба.

Літній розмовний інтенсив у Green Country — справжній курс із розробленою програмою, структурою заняття та навчальними матеріалами. За 12 років школа розробила авторську 8-рівневу систему, за якою заняття складається з двох блоків, один з яких присвячено роботі з навичкою сприймати англійську на слух. Окрім виконання команд викладача діти також працюють з англійськими відео- та аудіоподкастами, піснями, фрагментами фільмів. Мета другого блоку — більш практична: діти вже самі використовують у мовленні слова та конструкції, які їм щойно зустрічалися в попередній частині заняття. Кожен день має тематику та набір лексики, яку діти активізують під час роботи. А навчальний посібник містить вправи, які можна використовувати і вдома, щоб не забути вивчене. Викладач готується до заняття, він має чітку мету і його завдання — привести групу до її досягнення.

Додатковим стимулом для активної роботи є система мотивації, розроблена мережею Green Country з урахуванням дитячих потреб: ми не «оцінюємо» роботу, як у школі, а даємо дітям змогу «заробляти» своєю працею, як це роблять дорослі. На заняттях учні отримують оплату за успіхи внутрішньою шкільною валютою — кантриками, за які діти купують різні «няшні» штучки: блокноти, чашки, ручки, солодощі, стікери, скретч-карти та інше.

Цього літа в школі Green Country функціонує близько 80 груп розмовного курсу, а на осінь заплановано понад 120! Тож сумнівів щодо підбору комфортного рівня для дитини немає. Система поділу дітей на групи «Age+Level» дає змогу максимально задовольнити потреби учнів, зважаючи на вікові особливості та рівень, з яким дитина «стартує». Оскільки під час розмовного курсу викладач працює над активізацією вже набутих, але пасивних знань, кожен учасник групи прогресує у своєму індивідуальному темпі та відповідно до свого рівня. Найважливіше — це комфортна співпраця з іншими учасниками групи, тому «розриви» за віком не перевищують двох років. У розмовному курсі фокус уваги учнів переноситься з «навчання» на виконання проектного завдання — таким чином діти вчаться використовувати мову в реальних ситуаціях, співпрацювати, взаємно контролювати та допомагати один одному.

Дітки із зовсім початковим рівнем навчаються сприймати на слух прості команди викладача, а згодом вже можуть самостійно давати такі завдання одногрупникам. Головне — вони усвідомлюють, що навчаються швидко і легко, на початкових етапах прогрес є найпомітнішим і найбільше мотивує. Таким дітям, зазвичай, потрібно продовжувати навчання в комплексі, вивчати граматичні конструкції, вчитися читати, але як перший крок та надпотужний мотиваційний інструмент, розмовний курс — це 100% вдале рішення для початківця.

Хочеш перевірити?

Клікай ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ і чекай на дзвінок від Green Country — твій перший серйозний крок назустріч англійській 😉

Це — зовсім не міф, але (!) слово відпочинок дорослі схильні розуміти по-своєму. Тому звертаємося до Вікіпедії. Ось як інтерпретується словосполучення «активний відпочинок»: перемикання на будь-яку діяльність, що відрізняється від тієї, яка викликала втому. У бігові, наприклад, це буде спокійне ходіння, у плаванні — неквапливий рух у воді тощо. Тобто для того, щоб дитина відпочила від навчання в школі, зовсім не потрібно сховати від неї всі книжки та не підпускати викладачів ближче ніж на 500 метрів)) Достатньо змінити формат навчання, працювати в більш лайтовому режимі, заняття повинні приносити задоволення та радість. Розмовний курс — аналогія заміни інтенсивного бігу на спокійне ходіння в спорті. Дитина виконує «знайомі рухи», але в менш навантажений спосіб, тому вона може відчути весь «смак ходіння».

Розмовний курс — найдієвіші «ліки» для дітей, що «хворіють» на відсутність мотивації, небажання вчитися чи нелюбов до англійської. Викладачі-іноземці зазвичай сприймаються дитиною як додаткова цікавинка, вони підкорюють групу своєю харизматичністю та почуттям гумору, бо емоційний контакт — надзвичайно важливий у таких групах. Діти приходять спілкуватися, виконувати проекти та грати, а не вчитися. Тобто англійська використовується для вирішення реальних завдань (а не виконання вправ), а це і є нашою метою!

Маячня! Навіть більше: розмовні курси для дітей різних вікових груп відбуваються по-різному! Так, для дітей молодшого шкільного віку (1-4-й класи) діє система двох вчителів: на практичній частині уроку, де від дітей вимагається більше активної участі, разом з носієм мови в групі працює український викладач. Це дає змогу приділити більше уваги кожній дитині, допомогти висловити свої думки, а також зняти напругу, якщо іноземний викладач ну зовсім не розуміє дитину чи, навпаки, психологічний комфорт є дуууже важливим для молодших школярів під час виконання складних завдань.

Також практична частина на молодших рівнях відрізняється за своєю суттю: в основі розмовного блоку лежать кулінарні й творчі майстер-класи, наукові експерименти та настільні ігри. Тобто діти фокусуються на виконанні практичного завдання, а факт того, що все відбувається англійською, проходить фоном, група використовує мову як інструмент, а не як мету.

Для старших дітей практична частина наповнена різноманітними картковими іграми з лексикою: діти перевіряють свою спритність, увагу, пам’ять та інше. Також теми занять для підлітків значно відрізняються від «дитячих», спираються на актуальні питання сьогодення, такі як освоєння космічного простору, розвиток технологій, програмування, сприяють формуванню точки зору дітей з приводу важливих аспектів.

Пройти курс англійської — це не купити дитині гіроборд. Принцип «чим дорожчий товар, тим довше він слугуватиме» тут не працює. Знання не залишаться з вами навічно незалежно від того, скільки ви за них заплатили. Кінцевий результат курсу зазвичай залежить від стартового рівня і для вільного володіння одного курсу може виявитися не достатньо. Тому тут є два шляхи: або підтримувати і нарощувати знання, або бездіяти і втрачати їх. Якщо ви робите перерву у ваших комплексних заняттях англійською на літо, розмовний курс від Green Country може виявитися чудовим засобом для «збереження» рівня і додаткового тренування навичок. Звичайно, час на відпочинок теж потрібен, тому курс розраховано всього на 3 тижні.

Обирай дату старту: 25.06 або 13.08 та приєднуйся до груп, не дай своїй англійській відпочити від тебе!